עורך דין נדל"ן

הצילו! אני צריך עורך דין נדל"ן

עורך דין נדל"ן – מרבית השטחים ב מדינת ישראל, למעט עשרה אחוז, שייכים למדינה והינם תחת עינו וניהולו של המשרד למנהל מקרקעי ישראל. שטח זה נקרא אדמות מנהל. כאשר עקב גורמים אלו או אחרים אתם מוצאים את עצמיכם מחפשים בחשכה עם נר מטאפורי במשעולי נחלה, יש סיכוי טוב שאתם חייבים מישהו עם מפה להוביל אתכם: עו"ד מקרקעין. לפני מחליטים סופית חייבים לבחון ולהבין מספר מרכיבים בסיסיים. יש רשימה ארוכה ומייגעת של מקרי נדל"ן בהם איננו שולטים כלל וגם אם כן, מקרים אלו עדיין מחייבים התערבות מקצועית. כש מחפשים עורך דין, בין אם זה בענייני מקרקעין או סוגיה אחרת, חשוב לבחון ביסודיות.

דוגמא למצבים בהם עדיף לערב עורך דין מקרקעין

 יש כאן רשימה של שמונה סעיפים שמחייבים סיוע של עו"ד מקרקעין:

1. בן/בת ממשיך בנחלה.
צעיר שעוזר להוריו לעבד את המשק אשר אותו יורש לאחר פטירתם.

2. פיצול נחלות.
לקיחת חלק מתוך נחלה כלשהי כמו למשל חלקה חקלאית.

3. ירושות.

4. פרצלציה במושבים.
חלוקה של מקרקעין בין מספר בעלים, בעל תוכנית בניין עיר.

5. היטל השבחה.
הטל חובה בשל שיפור במצב המקרקעין, כמו למשל עקב בניית חדר נוסף בדירה.

6. הרחבות קהילתיות בקיבוצים.
מיזם מגורים המזמין לשלב בין שני עולמות: מחיה בכפר ועבודה בעיר. הנקלטים צפויים לשאת בהרבה הוצאות, כולל גם מימון הקרקע להקמת הבית, מכיסם האישי.

7. גישור.
עקב המדיניות של עניין הנחלות בארץ, לעיתים עולה צורך בהתערבות של מומחה לגישור לסייע לאנשים המעורבים בסכסוך ב עניין ירושות.

8. שימוש חורג.
כאשר בעל הנחלה רוצה להשתמש בנכסו באופן שחורג ממה שהוגדר בתוכנית המקורית.

חבל לשים זמן ומאגרים בדרך מסוימת שלאחר מכן מתבררת כשגיאה. ולכן, לפני שבוחרים סופית עו"ד מקרקעין עליכם לבחון ולהבטיח שאיש המקצוע שלכם שוחה בחומר. כמו שציין שנה עד סיום הסטז'. משרדים מסוג הכלבו מתאימים ללקוחות הדורשים מענה במגוון רחב של תחומים, כגון לקוחות עסקיים. פנייה למשרד שכזה בחינה כלכלית ותמקד את כל ענייניהם תחת קורת גג אחת.
בשונה מכך, משרד בוטיק זה משרד אינטימי של פחות מעשרה עורכי דין המתמחה בתחום עניין אחד ויחיד או תחומי עניין מעטים. כמעט כל אחד מ עורכי הדין במשרד קטן יהיה בכיר בעל נסיון וידע, מה שיכול להתברר כ פלוס משמעותי, בבמיוחד כאשר השאלה שלכם היא מהמאתגרות יותר בתחום המקרקעין. במשרד הבוטיק, מעצם טבעו האינטימי, כנראה שגם תקבלו תשומת לב מרבית ויחס אישי יותר.

לסיכומו של עניין

בין אם סגרנו עם עורך דין ממשרד בוטיק או שפנינו אל הכלבו עלינו לזכור דבר עיקרי אחד. העורך דין שנחליט לסמוך עליו מוכרח להיות אלוף בתחום שבו אנחנו זקוקים ל סיוע מקצועי. הרבה פעמים אנשים רוצים להשקיע את ממונם בנדל"ן. כמו שאנו יודעים, מחירים של בתים וקרקעות נוטים לטפס ככל שעובר הזמן ולכן, במידה ו ישנו לנו קפיטל זמין, המחשבה 'מדוע שלא אתן לו לעמול בשבילי' איננה מפתיעה. החלטה כזו היא דוקא הגיונית ומבורכת, אבל היא מסתירה גם צד מסוכן.

מה הסיכון?

ישנו סיכוי וסיכון שבמקרה ו הננו בני אדם תמימים בלי ידע בנושא עסקאות מקרקעין, יתכן ולא נצליח לבדוק את האנשים שאנו מתכוונים לרכוש מהם, כהלכה. כבר לא פעם בגלל מלכודות כאלה אנשים הפסידו את כל כספם. אין זה נאמר במטרה להרתיע או להפחיד אלא בכדי להזהיר. ישנם בני אדם שמתמחים ברמאות ולמזלנו ישנם שמומחים בלוודא שההבטחות שלהם מגובות במסמכים. אז בבקשה תדאגו שעומד איתכם בן אדם שיבדוק לעומק את המוכרים שבפניכם לגלות האם מה שהם מציגים הינו אמיתי. בדיוק בשביל זה משלמים ל עו"ד מקרקעין, ברור כשמש.

סגירת תפריט
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
YouTube
Pinterest
LinkedIn
Share