עורך דין רשלנות רפואית לכל צרה שלא תבוא

עורך דין רשלנות רפואית מעניק סיוע משפטי וייצוג בתביעות בנושאים של רשלנות רפואית. לצורך הדוגמה זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות רפואית בטיפולי שיניים ועוד. בכל תחום של הרפואה, ואפילו הרפואה האסתטית עלולים להיות מקרים של רשלנות.

תביעות רשלנות רפואית הן תביעות נזיקין המתנהלות על פי חוק הנזיקין. אך עורך דין העוסק בתביעות נזיקין רגילות אינו מתאים לצורך תביעות רפואיות. זוהי נישה מורכבת למדי המשלבת סוגיות משפטיות מורכבות על קו התפר בין רפואה למשפט. לכן זוהי משימה עבור עורך דין רשלנות רפואית בעל ניסיון בתחום.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל ענפי הרפואי

המקרים של רשלנות רפואית יכולים להתרחש בכל ענפי הרפואה, ולגרום לנזקים גדולים. רשלנות רפואית באבחון סרטן היא הדוגמה הטובה ביותר לפוטנציאל הנזק. במחלת הסרטן הזמן הוא קריטי. כל יום שעובר מביא להתפשטות המחלה ומקשה על הטיפול. אם כתוצאה מרשלנות רפואית הזיהוי התבצע כמה חודשים מאוחר מידי, הנזק עשוי להיות אדיר ולפגוע בסיכויי ההחלמה. אמנם לא כל איחור בגילוי סרטן הוא כתוצאה מרשלנות, אך במידה וניתן להוכיח זאת, זוהי אכן עילה להגשת תביעת פיצויים.

אך כפי שאמרנו, המקרים של רשלנות רפואית יכולים להתרחש בכל אחד מענפי הרפואה, ובכל סוג של הליל רפואי. אלו יכולים להיות מקרי רשלנות בגניקולוגיה, נפרולוגיה, נוירולוגיה, אורולוגיה או כל תחום אחר. אלו עשויים להיות מקרי רשלנות בביצוע ניתוחים או הליכים רפואיים אחרים, וגם רשלנות בבדיקות רפואיות.

רשלנות רפואית באבחון סרטן

עורך דין רשלנות רפואית

רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. רשלנות באבחון רפואי, כמו המקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן היא רק דוגמה אחת.

מבחינה רפואית ברור שכל מקרה של רשלנות רפואית הוא בעל פוטנציאל לגרום לנזק רב, פגיעה באיכות החיים ואף סיכון החיים עצמם. אם אדם מתלונן על תסמינים מסוימים, חובה על הרופא לבצע את הבדיקות המתאימות על מנת לזהות מהו המצב הרפואי הגורם לאותם הכאבים. ובהתאם לנסיבות להפנות לבדיקות הנכונות והרופאים הנכונים.

אם אדם יתלונן על כאב מסוים, והרופא יזלזל בכך – יתכן כי הוא מפספס בעיה חמורה, כמו גידול סרטני או מצב רפואי אחר. על הרופא להפעיל שיקול דעת ולקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לתסמינים, המצב הרפואי והמדיניות של משרד הבריאות וקופות החולים. אם לא נהג כך, זוהי עשויה להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

לפני שפונים אל עורך דין רשלנות רפואית, נשאלת השאלה האם היה כאן נזק. רשלנות רפואית בפני עצמה היא אינה עילה להגשת תביעה אם אין נזק.

יתר על כן, אין למהר לשפוט כי כל כשל הוא תוצאה של רשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם רופאים טועים בהערכתם, אך אין זה אומר שזו הייתה רשלנות. יתכן כי שקלו את התסמינים בכובד ראש, ביצעו את הבדיקות הנכונות ובכל זאת טעו. וכאן אנו נכנסים על מנת לבדוק האם זו טעות שניתן היה להימנע ממנה באמצעות פעולות סבירות או שלא. נכון… כבר אמרנו שנושא התביעות הרפואיות הוא מורכב למדי.

עורך דין רשלנות רפואית צריך לבחון כל מקרה בעזרתו של רופא מהתחום הרלוונטי. כאשר בוחנים את מעשיו של הרופא, בוחנים אותם אל מול הנהלים הקיימים, סוגי הבדיקות הקיימות וההליכים הרפואיים המקובלים. אך מכיוון שענף הרפואה נמצא תחת שינוי מתמיד, לעתים מדובר בתביעות שלוקחות אותנו שנים אחורנית בזמן. במקרים אלו יש לבחון את המקרה על פי הידע הרפואי, הטכנולוגיות והמדיניות שהייתה בתוקף כאשר אירע המקרה.

לקריאה בנושא עורך דין נדל"ן

 

סגירת תפריט
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial
YouTube
Pinterest
LinkedIn
Share